Sydney - Harbour Bridge Climb en Manly beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van 2-op-Reis - WaarBenJij.nu Sydney - Harbour Bridge Climb en Manly beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van 2-op-Reis - WaarBenJij.nu

Sydney - Harbour Bridge Climb en Manly beach

Door: Will en Erik

Blijf op de hoogte en volg 2-op-Reis

22 April 2011 | Australië, Sydney

Gisteren was het dan eindelijk zo ver; De Sydney Harbour Bridge Climb!!! Helemaal naar de hoogste top, op de bogen, van de harbour bridge. Toen we de gordijnen open deden bleek ook nog eens het weer niet beter te kunnen. Een strak blauwe lucht en de zon al hoog aan de hemel.
Na een lekker ontbijt in een tentje vlakbij het hotel, lekkere gote schaal met muesli en vers fruit, verse OJ en een straf bakkie, liepen we richting ‘The Rocks’. Dit is de oudste wijk van Sydney, en daarmee ook het oudste gedeelte van Australie. Onderaan de weg richting de brug was het startpunt van de tour. In de ruimte kregen we een veiligheidsinstructie en een compleet klimpak aan. Aan dit pak zat onder andere een veiligheidsgordel waarmee je de volledige tocht vast zat aan een veiligheidslijn. Verder moest alles in een kluisje en mocht alleen een aangesnoerde zonnebril mee naar boven.
Het eerste stuk van de tocht ging onder het wegdek van de brug door richting de eerste pilaar. Dit was gelijk het spannendste gedeelte omdat we door de gaten van het ijzer waar we over liepen heen naar beneden konden kijken. En dat was gelijk al meer dan 40 meter boven de grond. Vanaf de pilaar klommen we één voor één (de groep bestond uit 14 man en een begeleider) een aantal stijle trappen op om aan het begin van de boog uit te komen. Vandaar hadden we een prachtig uitzicht op niet alleen de haven van Sydney met de Opera House, maar ook op Manly, Bondi, de Anzac Bridge en zelfs de Blue Mountains. Na een fotosessie klommen we de boog op naar het hoogste punt. Wat een geweldige ervaring was dat!! Om boven op de top van die brug te staan is echt geweldig. Gelukkig maakte de grappige begeleider onderweg een aantal foto’s omdat we zelf geen toestellen mee mochten nemen.
Na de climb hebben we lekker geluncht in The Rocks en daarna heerlijk in het park van de botanic gardens bij het Opera House gelegen. Via Macquarie’s point terug naar Hyde park gelopen en daar een lekkere take away koffie in het gras gedronken en heerlijk genoten van het in Sydney zijn.

Die avond zijn we gaan stappen in Oxford street zodat we ook dat gedeelte van Sydney eens een keer te zien krijgen. En die Ozzies kunnen er wat van. Het was een geweldige nacht en veel mensen ontmoet. Het is easter/anzac weekend hier, dus iedereen in Australie heeft een lang weekend vrij.

Precies om die reden hebben we vandaag een rustige dag gedaan en besloten we de veerpont naar Manly beach te nemen. Dit is een strand aan de noordkant van Sydney en wordt gezien als the place to be onder de locals. En dat was duidelijk te merken. Een heel chill rustig dorpje aan het strand zonder touristen waar de Australiers goede vrijdag vierden. Een geslaagde dag.

Morgenochtend vroeg nemen we het vliegtuig naar Darwin (iets meer dan vier en een half uur vliegen) waar we afscheid nemen van de 'beschaving' en negen dagen naar de ruige Australische bush / Outback zullen gaan.

• 22 April 2011 - 13:18

MieJet:

GE_WEL_DIG.
    Wat een belefenis en dat uitzicht!
    Ja , een dagje wat rustiger is ook lekker.
    Goede vlucht morgen!

Het is hier weer warm, 26C. bij ons in de tuin.
    Straks bij Amy verjaardag vieren, ze is ook geslaagd voor theorie examen scooter.
    Dus dubbel feest.
    Groetjes van hier en een dikke knuf.

• 25 April 2011 - 20:34

Agnes En Colinda:

Wauw wat gaaf, zo over die brug lopen. Hele belevenis. De foto's zijn ook erg leuk om te zien. Jullie lijken net van die "Space-Invaders", hihi......
    Wat hoog zeg. je moet geen hoogtevrees hebben. Wel een cool uitzicht!!
    De childag aan het strand is ook een goede keuze. Moet je af en toe even inlassen. Veel plezier in "The Outback"! Kijk al weer uit naar het volgende verhaal.
    Groetjes uit een erg warm NL

• 02 Mei 2011 - 16:28

Vloos:

He schatjes, wat klinkt Sydney gaaf! Staat ook nog op mijn verlanglijstje :-). Maar nu zijn jullie alweer aan de andere kant zag ik, lekker de bushbush in. Geniet van alles!! Maar 1 ding.... volgend jaar met Q dag moeten jullie weer bij ons zijn hoor, we hebben jullie echt gemist!! Dikke kus