Padi duikles en laatste dagje op Whale Island - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van 2-op-Reis - WaarBenJij.nu Padi duikles en laatste dagje op Whale Island - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van 2-op-Reis - WaarBenJij.nu

Padi duikles en laatste dagje op Whale Island

Door: WillenErik

Blijf op de hoogte en volg 2-op-Reis

08 Maart 2010 | Vietnam, Hanoi

Vanmorgen weer opgestaan met de geluiden van veel vogels, insecten en rondvarende bootjes.

Ons laatste dagje op dit heerlijke eiland. Om 16:00 vertrekt het bootje naar de kade en stappen we in een busje naar het treinstation van Nha Trang.

Gister was een superdag. De avond hiervoor waren we met onze Deense collegatoeristen heerlijk aan de borrel toen het idee rees om te gaan duiken. Een nederlands/deens koppel geeft hier duiklessen en de volgende dag vertrokken ze met een bootje naar 2 duiklocaties in de buurt.
We besloten allemaal mee te gaan en gisterochtend na het ontbijt gingen we met 10 man en 4 instructeurs op weg om een introductieduik te gaan doen.

Wij hadden alletwee nog nooit gedoken, één keertje 10 minuten in een zwembad, maar nooit in het eggie. Nu dus wel. 45 min en een hoop uitleg verder kregen we de pakken aan en de flessen op onze rug. Wij 2 gingen samen met de Nederlandse instructeur het water in en moesten meteen afdalen en oefeningen doen. Monstuk uit onder water, en dan weer indoen en het water uitblazen en water in je bril laten lopen en dit op een handige manier onder water weer eruit laten lopen. Allemaal zaken die je moet beheersen om zelf een tochtje op 4 meter diep te mogen maken.
Het was echt geweldig. We hebben 2 duiken van een halfuur gemaakt en de 2e duik zijn we op 4 en halve meter diep gebleven en hebben een heel stuk langs allemaal prachtig koraal gemaakt. Een onwijs mooie ervaring.

Daarna zijn we met z'n allen naar een strandje gevaren om te barbejoekelen in de zon.

's Avonds kregen we een heus diploma als beloning voor de prestatie van het duiken en we zijn er ape-trots op. Misschien dat we nu het duiken op gaan pakken in Nederland. We zien wel.

Vandaag onze laatste dagje hier. Lekker in de zon gelegen, en net alles gepakt. We konden gelukkig in onze hut blijven tot vertrek dus we hoefden niet de hele dag in onze reiskleding te wachten op de boot. Wel zo lekker om nog een hele dag te hebben.

De Denen die we ontmoet hebben, een stel, hij 49 en zij 46, zijn super en misschien gaan we ze over een tijdje opzoeken in Denemarken. Ze wonen midden in Kopenhagen dus meteen een goed excuus om ook daar eens heen te gaan.

We stappen in Nha Trang vanavond in de slaaptrein richting Ho Chi Minh City (HCMC) ofwel Saigon. Morgen vroeg komen we daar dan aan voor weer een nieuw avontuur. We kunnen niet wachten.