Ha Noi en een miljoen brommers - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van 2-op-Reis - WaarBenJij.nu Ha Noi en een miljoen brommers - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van 2-op-Reis - WaarBenJij.nu

Ha Noi en een miljoen brommers

Door: WillenErik

Blijf op de hoogte en volg 2-op-Reis

01 Maart 2010 | Vietnam, Hanoi

Geplaatst op 1/3/2010 om 08:43 AM
Gister goed aangekomen in Hanoi.
Bij de bagage claim stonden we bijna een halfuur te wachten maar uiteindelijk kwam ook onze 2e rugzak uiteindelijk te voorschijn. In de aankomsthal werden we opgewacht door een meneer die met onze naam op een bordje op ons stond te wachten. Wel zo lekker dat je dan meteen in een auto kunt stappen en naar je hotel wordt gereden.
De rit van het vliegveld naar het hotel was al meteen een avontuur op zich. De enige regel in het Vietnamese verkeer is dat er geen regels zijn. Alles rijdt door elkaar zonder te kijken of na te denken. En toch gaat het goed. Het duurde een halfuur en de chauffeur zat boven op zijn claxon. Iedereen moest opzij, of hij duwde ze (bijna) van de weg! Een wilde rit maar wel veilig aangekomen.
We slapen in het Anise Hotel in het centrum van Hanoi. Meteen na het inchecken en alles op de kamer en de kluis te hebben gedaan zijn we de stad in getrokken.

Het oude gedeelte, the Old Quarter, is de toeristische plek bij uitstek en daar zitten we naast dus alles is lopend te doen.
Eerste indruk van Hanoi, druk heel druk en een enorme chaos van toeterende brommers auto's en tringelende fietsbellen, al kom je die laatste niet heel veel tegen.Vooral veel brommers, heel veel brommers. Ze staan overal , op de stoep, op straat in de winkels. Erg leuk met oversteken van straten. De eerste twee keer sta je tien minuten op de stoep te wachten tot er ruimte komt. Totdat je door hebt dat je gewoon moet gaan. Ondanks alle brommers, auto's en motoren die op je af lijken te komen, ontwijken ze je zonder probleem.

Tijdens een wandeling door de oude stad kwamen we op een authentieke Vietnamese markt waar alles precies zo is zoals je je voorstelt.

Gister was vooral even ' inkomen' en wennen aan een andere cultuur. Zeker als je na 24 uur reizen, en zonder slaap alles in een soort twilight roes ervaart.
Vannacht goed geslapen, meteen een turbonacht van 14 uur gemaakt en om 10 uur vanmorgen stonden we weer midden in de stad.
We hebben ons als echte toeristen laten rondrijden in een fietstaxi, en vanmiddag gaan we naar nog een toeristische trekpleister, het waterpoppen theater.

Morgen gaan we naar de zuidelijke delta van Ha Long Bay voor een tweedaagse boottocht en wandeltocht door de jungle.