Katherine & El Questro - Reisverslag uit Broome, Australië van 2-op-Reis - WaarBenJij.nu Katherine & El Questro - Reisverslag uit Broome, Australië van 2-op-Reis - WaarBenJij.nu

Katherine & El Questro

Blijf op de hoogte en volg 2-op-Reis

21 Mei 2014 | Australië, Broome

17 mei 2014
( dit had zaterdag gepost moeten worden, maar we zijn sinds vandaag weer online. Dus alsnog)

Wow, wat een reis. Iedere dag is nog spectaculairder dan de vorige. Vandaag gaan we alweer van El Questro Station, aan het begin van de Gibb River road, richting het westen. De afgelopen dagen hebben we zo veel gedaan. Zondag zijn we aangekomen in Nitmiluk National Park. Daar stonden we op een redelijk nette camping met zwembad vlak naast de gorge. Kamp opzetten en vroeg naar bed want 's ochtends om half zes gaan de vogels letterlijk schreeuwen dus dan ben je gegarandeerd wakker. De dag erop besloten we de 20 km hike te doen naar Lilly Pond. Dit was de verste hike die je kon doen zonder dat je een tentje mee moest nemen en zonder dat je je bij de camping moest registreren. De hike was prachtig. De heenweg ging prima en we kwamen na drie en een half uur inderdaad bij een prachtige poel met waterval aan. Na een heerlijke duik en lunch besloten we terug te wandelen. Alleen was dat het heetste van de dag. Afzien, afzien en afzien. We hadden gelukkig genoeg water bij ons maar het was heel zwaar. We liepen in 40+ graden!

De volgende dag het kamp afbreken. Het plan was om te rijden naar Keep River National Park, aan de grens met Western Australia, maar daar aangekomen bleek alles dicht te zijn vanwege schade door het regenseizoen. Door naar Lake Argyle dus. Een klein paradijsje in The Kimberley, want daar waren we nu eindelijk aangekomen. Hier hebben we twee heerlijke dagen doorgebracht en gerelaxt in het zwembad en een kleine hike gemaakt.

Daarna door naar El Questro Station. Eindelijk zijn we op de Gibb River Road!! 4WD rijden en door de rivieren crossen. Heerlijk dat back to nature gevoel. Op El Questro ons kamp opgeslagen en de volgende dag de mooiste maar zwaarste hike gemaakt die we ooit gedaan hadden: El Questro Gorge. De weg er naartoe was al cool, door een flinke rivier, 50 cm+ diep, met de auto waar je best ervaren voor moest zijn. De hike zelf ging door een prachtige, smalle gorge met veel schaduw, tropisch regenwoud begroeiing...en keien. Veel keien. Waden door het water met de tas omhoog, klimmen tegen watervallen op, alles zeiknat, poekelen over gigantische rotsblokken.... We hadden het bijna opgegeven maar uiteindelijk zijn we toch bij het einde gekomen. En dat was een beloning! Een schaduwrijke, kleine poel met een super, bijna schattig, watervalletje in een hele smalle kloof. En natuurlijk geen mens te bekennen. Heerlijk zwemmen, lunchen en bijkomen om vervolgens de pittige tocht terug te maken.

Vandaag gaan we verder de Gibb River op. Het plan is om te hiken naar Bindoola Falls en naar de Cockburn Range lookout te gaan. Daarna doorrijden naar Ellenbrae Station om daar te overnachten. Maar wie weet...tot nu toe gaat alles anders dan we verzinnen dus we gaan en we zien wel. Nu eerst een Double Shot Iced Coffee. Ook al slapen we 9 a 10 uur per nacht, we hebben t nodig ;-) En verder genieten we volop van alles! Het om 5 uur opstaan, het ontbijten voor de tent in je korte broek met overal om je heen het geluid van vogels, de overweldigende natuur om ons heen en de vrijheid om te gaan waar je wilt.

2 B continued....

• 21 Mei 2014 - 08:10

Miejet:

Wauw...Lijkt wel een sprookje!
    Weer een prachtig verslag van jullie "ontdekkingsreis".
    Fijne tijd nog en groetjes van hier. :)