Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van 2-op-Reis - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van 2-op-Reis - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Door: WillenErik

Blijf op de hoogte en volg 2-op-Reis

26 November 2008 | Australië, Byron Bay

In de regen nu ook, net als in hutjemutjeland, maar dan met 22 graden.

Vanmorgen begon het ineens te regenen en t blijft dat ook de hele dag doen zeggen ze. Iedere andere website die weer presenteert zegt dat het einde van de week weer super gaat worden, dus daar houden we ons nu ff aan vast.

Maar we hebben ook al vreselijk heerlijk weer gehad tot nu toe. Zondag morgen de hitop camper opgehaald in Sydney. Om 9 uur in de ochtend. In Sydney was t voor ons gevoel ook koud. We waren net gewend aan 35ºc en zon en in Sydney was het 20 met veel bewolking.
Op naar de Blue Mountains dus. Wel even vreselijk wennen aan het links rijden, wat best lastig is midden in de ochtenddrukte van Sydney.

Na ongeveer 100 km gereden te hebben kwamen in een zeer koud en nat Katoomba aan, een plaatsje 1000 meter boven de zeespiegel midden in de bergen. Echt een onwijs mooi landschap maar veel en veel te koud. We zouden hier een nacht blijven maar we besloten door te rijden naar het goede weer.

Via Wollembi National Park (160 km door de bossen en bergen) kwamen we uiteindelijk erg moe aan in Port MacQuarie, een kustplaatsje 500 km ten noorden van Sydney. Camper gestalt en meteen naar bed gegaan. En zie daar. De volgende dag. Een strakblauwe lucht, erg warm en heerlijk camper weer. Ontbeten, vieze kleding gewassen, Outback zand van de schoenen gepoetst en daarna een heerlijke lange wandeling gemaakt langs het strand, de vuurtoren naar het plaatsje zelf. Daar een bezoek gedaan aan het Koala Hospital en op weg terug in de taxi zagen we zelfs een wilde Koala de weg oversteken!!!! Een heel mooi gezicht.

En dag later regende het, waardoor we besloten door te rijden naar Byron Bay. Gister heerlijk uit eten geweest, over het strand gelopen en de warmte op ons in laten werken. Alleen vanmorgen hoorde we de druppels al weer flink op de camper vallen. Helemaal grijs nu. maar dat gaat de pret niet drukkenn, straks ff lunchen, t is nu 11 uur in de ochtend. En dan vanmiddag op een snorkel tour. het schijnt nu goed zicht te zijn onder water, en we zijn toch al nat!