Natte voeten in Alice - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van 2-op-Reis - WaarBenJij.nu Natte voeten in Alice - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van 2-op-Reis - WaarBenJij.nu

Natte voeten in Alice

Door: WillenErik

Blijf op de hoogte en volg 2-op-Reis

18 November 2008 | Australië, Alice Springs

Alice Springs , Desert Palm Resort, 18-11-2008 19:22

Zondag zijn we Eindelijk in Sydney aangekomen aan het einde van de avond na 28 uur reizen. We zijn meteen in slaap gevallen in het hotel. Helemaal goed om meteen aan de 10 uur tijdsverschil te wennen.
Maandag er meteen op uit getrokken om heel down town Sydney te zien met alle highlights. Harbour bridge, opera house, the rocks en kings cross. Geweldige dag, lekker in onze t-shirts de hele dag in een dubbeldeks bus en lopend de stad door.
Natuurlijk een hele stapel cd's gekocht die we in Nederland ook vast konden kopen, en heerlijk gedineerd in darling Harbour, DE trendy hotspot van Sydney.
Gister avond voldaan en flink moe in slaap gevallen om vanmorgen al weer vroeg uit de veren te gaan. Vanuit Sydney zijn we met het vliegtuig naar Alice Springs gevlogen, 3 uur binnenlandse vlucht met Qantas. We gaan vanaf morgen een 3 daagse red rock tour doen, o.a. naar Uluru en Kings Canyon.
Alleen is het weer in de woestijn hier niet helemaal wat je er van zou verwachten.
Vandaag Stormde het een tijd, en de rivier hier in de stad, Todd river is 'flooded' .
Dit is in 20! jaar niet gebeurd, in ieder geval niet in deze vorm.
En wezijn vandaag op blote voeten de brug over de rivier overgestoken die normaal 2 meter boven het water staat. Kolkende massa's en het hele stadje was er op uit getrokken om te kijken naar al het water.
Best cool om te zien allemaal. gelukkig klaarde het vanmiddag weer op en hebben we ook nog lekker in de zon kunnen lopen en zitten.
Morgen gaan we op tour.
6 uur in de ochtend worden we opgehaald, dus we gaan zo maar douchen en met een biertje op de veranda van onze cabin zitten en daarna er voeg in.
Het is hier echt GEWELDIG!!
We hebben een mega tijd hier.
Zin in de komende dagen in the red centre.

xxErik & Will