Kakadu en Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van 2-op-Reis - WaarBenJij.nu Kakadu en Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van 2-op-Reis - WaarBenJij.nu

Kakadu en Darwin

Blijf op de hoogte en volg 2-op-Reis

05 Juni 2014 | Australië, Darwin

De laatste loodjes van deze reis. We hebben de auto ingeleverd en uiteindelijk hebben we 5750 km gereden! Da's van Amsterdam naar Pakistan..... Dat was best pittig.

We zijn naar Kakadu National Park geweest en daarover kunnen we redelijk kort zijn: alle grote sites waren dicht. Jim Jim Falls, Twin Falls en Maguk (Barramundi Gorge) waren dicht vanwege krokodillengevaar en de andere grote walks waren om dezelfde reden gesloten. De vrouw bij het visitors center in Jabiru was zo vriendelijk ons dat mede te delen nadat we bij haar de park permit al gekocht hadden. We hadden net bijna 300 km er op zitten vanuit Darwin nadat we de vorige dag al 500 km van Katherine naar Darwin gereden hadden. Dus omdraaien was geen optie en opnieuw werd ons plan aangepast. We besloten naar Nourlangie te rijden en daar in de buurt te kamperen.

Nourlangie is een site waar veel Aboriginal rotstekeningen te zien zijn en was inderdaad prachtig. Een korte wandeling bracht ons via grote rotspartijen langs een aantal plaatsen waar Aboriginals vroeger leefden en dus ook hun tekeningen aanbrachten. Vooral veel afbeeldingen over de 'Dreamtime', de tijd waarin volgens de Aboriginals hun voorvaderen naar Aarde kwamen en het land, de mens en de natuur schiepen. Het zou ons niets verbazen als deze voorvaderen buitenaardsen waren.

Na de culturele wandeling besloten we nog twee lookouts te doen. Vooral de tweede was adembenemend. Na een korte maar steile klim van ongeveer 200 meter was het uitzicht op de bush en bergen van Kakadu geweldig. We werden er helemaal stil van. Met de ondergaande zon op de achtergrond was het helemaal compleet.

De volgende dag was het plan hikes te doen in het zuiden van het park. Normaal gesproken komt hier bijna niemand maar omdat alles dicht was, bleek het hier drukker te zijn. We deden in de ochtend een hike naar Motor Car Falls (...) en zijn daarna via Pine Creek terug naar Darwin gereden. Hier hebben we een prachtig hotel aan de Waterfront. Onze hotelkamer kijkt uit over de baai en de zee en vanuit de lift zitten we op het strand. En er zijn lekkere bedden! Ook wel fijn na bijna een maand in een iglo tentje. Helemaal niet verkeerd om de laatste dagen hier door te brengen. We genieten nog even van een heftige, mooie en bijzondere reis en kijken er naar uit om weer naar huis te gaan.

• 09 Juni 2014 - 13:43

Miejet:

Mooi afgesloten dan toch!
    Ben benieuwd naar alle foto's en filmpjes. :)