Broome part2 en Cape Leveque - Reisverslag uit Kakadu, Australië van 2-op-Reis - WaarBenJij.nu Broome part2 en Cape Leveque - Reisverslag uit Kakadu, Australië van 2-op-Reis - WaarBenJij.nu

Broome part2 en Cape Leveque

Blijf op de hoogte en volg 2-op-Reis

02 Juni 2014 | Australië, Kakadu

Kajakken op de oceaan is het niet geworden maar we hebben ons heerlijk vermaakt in Broome! Het strand, Cable Beach is heerlijk en we hebben hier aardig wat tijd besteedt. Op zondag was er zelfs een heuse polowedstrijd! We zijn naar 's werelds oudste openlucht bioscoop gegaan om daar in de avond de film ´Hotel Boudapest´te kijken. Een onwijse ervaring onder de sterrenhemel en naast het vliegveld. Time Lodge bleek een perfecte get-away voor ons. De manager en zijn vriend hebben ons op zaterdagavond in een open Jeep Wrangler over het strand naar de Northern Beaches gereden om daar lekker te borrelen. Deze stranden liggen 50 km ten noorden van Broome en zijn eigenlijk alleen bekend bij de locals en alleen te bereiken met een 4WD. Racen en hobbelen!! Maar geweldig.

Na Broome zijn we doorgereden naar Cape Leveque, op het Dampier Peninsula. 220 kilometer ten noorden van Broome heb je daar het mooiste strand ter wereld. De eerste nacht zijn we gaan slapen in een luxe safaritent in Cygnet Bay. Omdat prijs/kwaliteit totaal niet overeen kwam, en er ook nog eens niets te doen is, zijn we de tweede nacht naar Kooljaman gegaan en sliepen we weer in ons vertrouwde tentje. Kooljaman is naar onze mening een van de mooiste plekjes waar je kan zijn hier in het noorden. Enige nadeel is dat de weg er naar toe voor 100 kilometer bestaat uit een vrij pittige, lastige dirt road met heel veel zand. Het kost flink wat geduld en uithoudingsvermogen om er te komen maar dan heb je ook wat. Een heerlijk strand bijna voor jezelf en heel veel wild life. De stand tot dusver: Haai, slang(en), Dingo's, Kangaroo's, Wallabies, Blue Winged Kookaburra, Fruit Bats, kakkatoe en ontelbaar veel andere vogelsoorten.

Na twee nachtjes reden we terug naar Broome om nog één keer te logeren in de time lodge. De volgende dag reden we al heel vroeg weg omdat we de terugreis wilden inluiden met de tocht naar Windjana Gorge, 400 kilometer naar het oosten. Deze gorge verschilt heel erg van alle anderen die we gezien hebben omdat de Lennard River deze heeft uitgesleten door de Napier Ranges. Dit is een miljoenen jaar oud koraal rif dat is opgestuwd en nu als gesteente te zien is. Heel bijzonder om langs een rivier te wandelen met aan weerszijde gigantische muren van koraal. En Krokodillen. Die liggen langs de hele gorge terwijl je er op een paar meter vanaf loopt. Met de ondergaande zon veranderde het licht met de minuut en maakte het spectakel helemaal af.

's Avonds op de camping bij de gorge ons prakkie koken en de volgende dag vroeg op voor een hele lange rijdag. We zijn helemaal doorgereden naar Kununarra, ongeveer 800 kilometer ten noorden van Windjana Gorge. Dit was nodig omdat we anders in tijdnood zouden komen. 800 kilometer in dit gedeelte van Australie is erg vermoeiend omdat de snelweg hier meer lijkt op een landweggetje bij ons. Verder zijn er nauwelijks plaatsjes onderweg omdat het zo afgelegen ligt.

De nacht doorgebracht in een Backpackers hostel. Wat een hele ervaring was. We werden een paar keer gevraagd om mee te gaan naar een feest in de plaatselijke tavern. En we wilden ook, maar vielen om van de slaap. En dat hebben we ook heel lang gedaan.

Inmiddels hebben we West Australie achter ons gelaten en staan we op het punt ons volgende avontuur te beginnen, Kakadu National Park! Weer in de 4X4, hiken naar watervallen en slapen onder de sterren!

• 02 Juni 2014 - 08:35

Miejet:

Geweldig... :)

• 03 Juni 2014 - 19:30

Erwin:

Wat een prachtig verhaal weer. Geniet er nog maar even van:)