Darwin en Litchfield National Park - Reisverslag uit Katherine, Australië van 2-op-Reis - WaarBenJij.nu Darwin en Litchfield National Park - Reisverslag uit Katherine, Australië van 2-op-Reis - WaarBenJij.nu

Darwin en Litchfield National Park

Blijf op de hoogte en volg 2-op-Reis

11 Mei 2014 | Australië, Katherine

13:34 Katherine - The Coffee Club
Het is al een tijdje geleden dat we de mogelijkheid hadden om een stukje te plaatsen. Nu dan eindelijk de tijd ervoor en een WiFi spot.
De vlucht van Singapore naar Darwin was ok. Zoals we al verwacht hadden door de prijs van onze tickets; Jetstar is een prijsvechter. Dus een uitgekleed vliegtuig, broodjes en koffie verkoop op het moment dat je wilt slapen (immers, het was een nachtvlucht) en geen tv-schermpjes. Maar dat is gezeur, we zaten voor geen geld in Australie! Nadat we geland waren wilden we de douane door gaan. Wat bleek, onze gloednieuwe Nederlandse paspoorten waren nog niet bekend in het systeem van Darwin International Airport. We hadden dus 'fake passes'. Nadat een beambte alles had uitgezocht, kregen we de gewilde stempeltjes en mochten we door. Tassen door de scanner en we waren in Oz!!!
Vanaf het vliegveld een taxi genomen naar onze spot voor de volgende dagen, Darwin City Resort. Uiteindelijk zijn we daar twee nachten gebleven omdat we erg veel dingen te regelen hadden voordat we op weg konden. Boodschappen, geld pinnen, 4WD ophalen en leren kennen, etc. Darwin zelf is trouwens erg in ontwikkeling. Het grootste gedeelte van de hoogbouw stond er drie jaar geleden nog niet. Tussen de bedrijven door hebben we nog heerlijk aan de Waterfront gezwommen zodat we redelijk uitgerust onze tour konden beginnen.

De eerste stop was Litchfield National Park, ongeveer twee uur rijden vanaf Darwin. Daar aangekomen bleek alleen Florence Falls open te zijn, omdat de rest nog schade had van het regenseizoen. We parkeerde onze truck op een bush camping en hadden een geweldig plekje midden in de natuur vlakbij de waterval. Voor het eerst het kamp opzetten ging prima. Tentje uitvouwen, stoelen en tafeltje uitklappen en hout van het dak voor het avondvuur. Dat hout hadden we onderweg verzameld door te stoppen langs de weg en oude takken op het dak te leggen en vast te binden.

Na de lunch trokken we onze zwembroeken aan en liepen naar de watervallen zelf. Dat was een kort pad naar beneden van ongeveer 300 meter met vrij steile trappen. Beneden werd vrij snel duidelijk dat Litchfield dichtbij Darwin ligt en dat het weekend is; het was druk bij de waterval. Maar wat een prachtige plek. Florence Falls bestaat uit twee watervallen die flink hard een pool in storten waarin je kan zwemmen. Het water stroomt vervolgens uit de pool een beek in. Omdat we vlak na het natte seizoen zitten, is de waterval nog volop in beweging.

Na een tijdje naar de locals gekeken te hebben die van alle kanten van de randen de pool in sprongen, begon het bij Erik ook te kriebelen en is hij naar boven geklommen en heeft 3 keer een flinke sprong in de pool gemaakt. Acht meter boven op de rotsen is dan in eens best hoog maar super gaaf! Na twee uur van de natuur en het water genoten te hebben, liepen we terug naar boven om voor het eerst een kampvuur te maken en eten te koken. Na het eten een biertje om het vuur en vroeg naar bed.

Vanmorgen vroeg opgestaan en het kamp afgebroken. En om half 7 een ochtend duik bij de watervallen gedaan. Nu hadden we alles voor onszelf en dat was heerlijk. We waren rond negen uur klaar om verder te rijden en dat was maar goed ook want het warmt hier heel snel op, naar zo'n 33 graden. Zelfs in de ochtend is het bijna te heet om dat soort dingen te doen. 350 kilometer nadat we uit Darwin zijn vertrokken, zijn we net aangekomen in Katherine om straks een nieuwe plek te zoeken en Katherine Gorge te verkennen. Net als Litchfield park moet dit een bijzonder mooie plek zijn en we zijn heel erg benieuwd.

• 11 Mei 2014 - 10:00

Tom:

Nice, Guys!! Gaaf om te lezen hoe 't jullie vergaat! :)
    Blij dat jullie genieten daar. Kus en knuffel!
    Tom & Caesar

• 11 Mei 2014 - 10:11

Rogier:

Leuk, leuk, leuk! Stoer hoor om van de rosten te duiken, ik ben niet zo'n dare devil... Zaten de locals jullie niet aan te staren toen jullie in jullie kleine zwembroekjes de trappen af kwamen lopen? ;)
    Ik kan niet wachten op het volgende verslag! :)

Nederland ontwaakt na een spannende finale van het ESF; het is toch zoiets als heerlijke seks hebben, maar niet klaar kunnen komen... het is niet erg, maar het was wel fijn geweest! ;)

Movember heeft gewonnen, volgend jaar gaat de wereldwijde nichten scene naar het toch conservatieve Wenen ;) Is dat ook leuk om daar met een 4WD naar toe te gaan?

• 11 Mei 2014 - 11:48

Miejet:

In een paar dagen tijd, al weer zoveel leuke dingen beleefd en gedaan!
    Erg benieuwd naar een vervolg.
    Doeiiiii

• 12 Mei 2014 - 22:59

"Camping Holland":

Ik reis echt virtueel met jullie mee dus, geloof dat jullie daar ook wat te zoeken hebben in dat National park...

S 14.18.843 E 132.25.382 daar moet je in ieder geval de auto parkeren ;-)

Groet van het animatieteam van Camping Holland

• 13 Mei 2014 - 09:06

Dennis & Gerben :

Leuk om te lezen mannen!!
    Heel veel plezier nog!
    Xxx Dennis & Gerben

• 14 Mei 2014 - 07:12

Erwin:

Hey kanjers,

Geweldig om jullie verslagen weer te lezen. Het voelt alsof jullie vanaf Cambodja zijn doorgevlogen, dat de reis vanaf daar doorgaat. Is er in die tussentijd wel wat gebeurt?:)))))) Geniet ervan!

Dikke kus en knuf Erwin