Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van 2-op-Reis - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van 2-op-Reis - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg 2-op-Reis

07 Mei 2014 | Singapore, Singapore

We zitten er in! In de reis dan dus. Nu 3 dagen in Singapore en het tijdsverschil is in ieder geval al geen issue meer. Eigenlijk ook niet geweest dit keer. Singapore....tja...wat moeten we er van zeggen.
We hebben een goed hotel. Lekkere ruime schone kamer met een mooie badkamer. En stil. Tot half 8 in de ochtend want dan gaan de bouwvakkers op de bouwplaats naast het hotel weer los. En bouwvakkers zijn geen zeldzaam gezicht in deze stadsstaat. Omdat het oppervlakte zo groot is als onze Noordoostpolder, wordt er continue gesloopt en weer gebouwd. En dat is duidelijk te merken wanneer je een wandeling door de stad maakt.
Singapore tot nu toe: Druk, warm en niet heel veel te doen. Tenzij je van shoppen houdt. Het is hier echt shopping walhalla. Om die reden kunnen we ook niet wachten tot we vannacht op het vliegtuig naar Darwin zitten.
De afgelopen dagen hebben ons ondanks dat, toch wel vermaakt. Een van de hoogtepunten was een boottocht over de Singapore River, gevolgd door een lange wandeling door de stad. Het metro netwerk is geweldig en daar hebben we dan ook flink gebruik van gemaakt. Het is de beste manier om je door de stad te bewegen. Overal zijn stations en voor EURO 12,50 per persoon koop je een 3 daagse pas die op alle metro-, bus- en tramlijnen geldig is!
Dat Singapore een stad van consumentisme is, wordt pijnlijk duidelijk doordat in de metro, in de hele stad eigenlijk, vrijwel iedereen op zijn / haar tablet of smartphone te staren. We dachten dat het bij ons erg was.... Mensen vergeten in te stappen bij liften, steken over zonder te kijken en lopen tegen elkaar op. Een voordeel, je wordt niet meer aangestaard in de metro.
De stad is schoon, heel schoon. Er ligt echt niets op straat en als er iets ligt is het zo weer weggehaald. In de metrostations en metro's mag ook niets gegeten en gedronken worden dus staan er ook nergens vuilnisbakken. Geen idee hoe hoog de boetes op het op straat gooien van afval hier is, maar het werkt in ieder geval heel goed. Misschien een optie om dit in Nederland ook in te voeren.
Gisteravond zijn we naar Marina Bay geweest om het hotel en vooral de Gardens by the Bay te zien. Marina Bay is een kunstmatig eiland met daarop een mega groot hotel wat duidelijk een landmark van de stad is geworden. Daarnaast staat park met een 'bos' van gigantische stalen 'bomen' gevuld met planten zodat het een groene oase is. Deze bomen wekken hun eigen energie op zodat ze 's avonds verlicht zijn.
We vielen gister met onze neus in de boter. Op het moment dat we er aankwamen, was er net een lichtshow met muziek bezig. Heel Disney-achtig, maar ook heel vet om te zien.
Daarnaast kun je hier winkelen tot je omvalt. We zitten met ons hotel, de Orchard Grand Court, op spuugafstand van de grote winkelstraat: Orchard Road. Aan deze straat zitten tientallen winkelcentra, waarin weer honderden winkels zitten. Dus je kunt hier klokje rond je credit card leeg (of is t vol?) shoppen. Omdat we vandaag om 12 uur moesten uitchecken en vanavond pas naar het vliegveld gaan, hebben we vandaag omgedoopt tot shopdag. Wel een window-shopdag. We kopen eigenlijk niets. Omdat het niet meekan naar Darwin (de tassen zitten vol) en we komen na Australie ook weer twee dagen hier terug. Dus nu kijken wat we dan eventueel gaan meenemen, al zal dat niet heel veel zijn. We verbazen ons nu vooral aan wat mensen allemaal verkopen en dus ook kopen. As-we-speak zitten we aan een kop koffie midden in een mall. Straks op zoek naar eten en dan nog een paar uur voor we naar het vliegveld gaan.

• 07 Mei 2014 - 16:21

Mieke Eikelenboom-Steenbergen:

Mooi verslag!
    Zou van dat "stalen" bos, wel foto's willen zien.....vooral bij schemering.
    Fijne reis verder.

• 07 Mei 2014 - 17:13

Kristel:

Toppie...
    Ik zeg met de terugweg....veeeeel laagjes aan kan er toch veeeel
    Mee terug.
    Enjoy mannen!!!

• 07 Mei 2014 - 18:39

Konijntje:

Lieverds heel leuk om zo weer even met jullie "mee te reizen"! Wat fijn dat jullie deze monsterreis in stukjes doen. Smartass;-) goeie vlucht en ik kijk weer uit naar de volgende verslagen. Geniet sjikkies Xxx

• 08 Mei 2014 - 09:21

Wilford:

Leuk om zo jullie reis te volgen... geniet ervan... x

• 10 Mei 2014 - 15:32

"Camping Holland":

Mhhh het klinkt niet erg aanlokkelijk om daar een ticket naar toe te boeken. Maar gelukkig zijn jullie nu heerlijk op jullie "stek" zo benieuwd hoe het voelt om er weer terug te zijn, de tocht die jullie maken...de heerlijke gebruinde snoetjes, de gelloze kuifjes...de ontmoetingen.....de zon......

Even even kort verslag vanaf de uitkijk toren van Camping Holland:

Grijs, grauw, regenachtig en druilerig....maar vanavond ziten we allemaal binnen, voor de buis, de finale van het songfestival....De Wursten vliegen je om de oren op facebook en de app.

Ik kijk uit naar het volgende avontuur van de AussieBums on tour.

Heel veel liefs en virtuele pakkerd en knuffel. Sinko Areal!

• 11 Mei 2014 - 09:52

Rogier:

Wat heerlijk om op deze herfstachtige zondagmorgen eindelijk jullie belevenissen te kunnen lezen! Helaas eerder nog geen tijd gehad, de hele week op pad en dit weekend werken, dus nu lekker in bed met de avonturen van Puk en Muk ;)

Ik loop achter, dus ik kan meteen aan het tweede deel beginnen (Yeuj!)

Veel plezier liefjes!