Hobbelen, snorkelen op Musgrave en beessies. - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van 2-op-Reis - WaarBenJij.nu Hobbelen, snorkelen op Musgrave en beessies. - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van 2-op-Reis - WaarBenJij.nu

Hobbelen, snorkelen op Musgrave en beessies.

Door: WillenErik

Blijf op de hoogte en volg 2-op-Reis

05 December 2008 | Australië, Yeppoon

Dinsdagochtend vertrokken in onze jimny naar Fraser Island voor een 4x4 trip. Mooi weer en alles goed geregeld. Half 7 bij de pond naar het eiland en kwart over 7 gingen we naar de overkant. Op de boot ook allemaal andere veel grotere 4-wheels die naar Fraser gingen. De tocht duurde meer dan een uur en om ongeveer half 9 gingen we de geasfalteerde haven van Fraser, kingfisherbay, binnen. En toen begon het hobbelen, alleen maar zandpaden door dichtbegroeide mooie oerwouden. Maar wel met megaveel kuilen, wortels en na 5 minuten zaten we voor de eerste keer vast. Gelukkig reed er iemand achter ons en die hielp ons met veel wrik en duw werk weer op weg. Half beurs van de hobbeltocht kwamen we aan bij lake mackenzie, een prachtig groot zoetwatermeer, met parelwitte zandstranden. Hier een uur in het water van de zon genoten en weer de jimny in om te hobbelen. na een een en 14 km hobbelen kwamen we aan bij het volgende prachtige meer. We gingen even eten eerst, door het hobbelen en stuiteren waren de boterhammen al vanzelf gesmeerd. Na weer een tijdje gezwommen te hebben gingen we weer op weg, nou ja weg, weer zand hobbels kuilen. Nou ja we werden t aardig zat en hebben besloten terug te rijden naar de haven om te kijken of we mee terug naar de kade konden. Gelukkig was er nog plek en om ons een hoop blauwe plekken te besparen en nog 100 keer vast te moeten zitten in het zand besloten we terug te gaan. Uiteindelijk bleek dat wij een veel te klein autotje hadden om op dat eiland te rijden en we begrepen ook waarom al die mega 4wheels op de heenweg op de pond stonden. Niemand anders die op de boot terugging en wij spraken had nl vastgezeten. En sommige zaten er wel 3 dagen. Wij hadden in de eerste dag al 4 keer vastgezeten.

De dag erna hebben we de camper ingepakt en zijn we verder naar het noorden gereden om te stoppen in Town of Seventy Seventeen, de enige plaats in Australie met een jaartal als naam. In 1770 namelijk kwam Cook aan in de kust van deze plaats en 'ontdekte' de staat Queensland. Vanuit deze plaats hebben we gisteren een fantastische tour gemaakt naar Lady Musgrave Island, een van de zuidelijke eilanden van het Great Barriere Reef. Om half acht 's ochtends werden we aan de kade verwacht om daar met een grote Katamaran boot van de touroperator met aan boord ongeveer 40 mensen in anderhalf uur tijd naar het atol, waar het eiland onderdeel van is, te varen. In dit atol hadden ze een groot drijvend vlot. Hiervan hebben we heerlijk gesnorkeld en met een klein bootje konden we ook naar het eilandje toe om daar begeleid een rondleiding te krijgen. Ook hebben we met een semi submarine een rondje over het rif gemaakt om alle mooie koraal en vissen te zien. Het mooiste van de dag was toch wel de schildpadden die daar rondzwemmen. Het is nu broedseizoen en Lady Musgrave is een echt broedeiland voor grote zeeschildpadden. Met het snorkelen dus ook echt een aantal schildpadden op een meter afstand gehad en met de semi submarine nog heel veel meer gezien.
Om 5 uur zijn we na een dag vol met moois weer teruggegaan. Een van de motoren van de boot had het begeven en we zijn op halve kracht teruggevaren. Onderweg werden we begeleid door dolfijnen die voor de boot bleven zwemmen. En toen het half 9 en al heel donker was waren we weer terug in de haven.
Het was een onwijs mooie trip die echt zal blijven hangen en we hebben heel veel foto's gemaakt.

Vanmorgen weer op weg, even klein boodschapje gehaald en toen we de auto open deden hadden we ineens een lifter. Een mooie grote spin. Gelukkig vinden we die niet eng en we stoven allebei naar achter om te kijken wat de spin van plan was. Nog we ff een foto gemaakt en toen sprong de spin ineens on de deur heen naar de buitenkant van de auto.
Bij de benzinepomp nagevraagd wat voor spin dit was. En het was een tarantula, een huntsman, niet giftig, maar deze schijnen op mensen te springen. Lekker dan.
Nog meer wildlife.

Nu zitten we alweer in Yeppoon, 1 nachtje en we gaan doorrijden naar Cairns om daar een aantal trips te gaan doen. o.a. naar het regenwoud van cape tribulation. En verder zien we wel waar de camper ons brengt.

Hier is het nu HEET, 35 +, ongewoon heet zeggen ze hier ook.
Dus dat wordt wennen voor ons als we terug komen.

Leuk alle berichten van iedereen! we lezen ze met veel plezier! Owja, iedereen een leuke sinterklaas!